Alla inlägg den 2 januari 2015

17

Av Antonia Odenhage - 2 januari 2015 14:48

 

 

En ''fördel'' med att ha fyllt 17 är att det är med i typ alla lyrics och filmer som toppen i deras liv. 


''You are the Dancing Queen, young and sweet, only seventeen
Dancing Queen, feel the beat from the tambourine
You can dance, you can jive, having the time of your life
See that girl, watch that scene, diggin' the Dancing Queen''

-Dancing queen, abba

 

''Skyll dig själv ingenting händer här
Men det gör ingenting om dina händer är här
Skyll dig själv, för folk vill gärna lära känna dig
Men nej, för jag har inte sett nån som dig än...

Vi är förlorare, vi två, sen vi var 17 år
Och dom säger bla, bla, bla, bla
Du fattar ingenting
Och du svarar cha, cha, cha, cha
Ni får mig vart ni vill''
-vi två, 17 år, håkan hellström

 

''Sen jag var 17 år
17 år i staden där jag växte upp och så
märker du hur fort det går?
och jag var 17 år ville inte va den
som blev kvar''

-17 år, veronica maggio

 

''We were running red lights
We were going all night
Didn't care about anything
We were living our dream
'cause it was you and me
And we were 17


I remember what it felt like
Just a small town kind of life
If I could only just go back in time
17''

-17, avril lavigne 



 


image


Av Antonia Odenhage - 2 januari 2015 12:15

Beskriv året med tre ord.

Perfekt, Berg-och-dalbana, Minnen-för-livet

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?

Oj där kom den.. Hultsfreds festivalen med Björn Rosenström, Waves, Cheerleader, Last night, In my zone, Nocturnal rainbows, 5'Oclock, Taggatråd, Latch, Shelley, Temper. Blev många men alla dessa är 2014 för mej.

 

Vem har du umgåtts med mest?

Johanna <3

men även Isabelle, Lois, Elin, Hampus, Elias.

 

Har du blivit bättre på något?

Att chilla på bitch'heten lite, och stressa mindre. 

 

Vad var extra dåligt med året?

 Lite gott och blandat, ingen mayor händelse iaf. Men skulle önskat nu i efterhand att jag var mindre inpulsiv, men meh that's me. 

 

Vad var extra bra?

London, Göteborgskalaset, helgen hos lois, Bullet for my valentine, skolavslutningen, nyår.

 

Lärde du känna några nya människor?

Ohja! Massor, mestadels pga gymnasiet men även utanför.

 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

Skrattat 100% helhjärtat, utan en endaste dålig tanke under hela kvällen. Total släppte några stycken, utan ett endaste tvek. Varit mer ärlig. Badat näck. Upptäckt Lush. Haft ett sommarjobb.Gått ur grundskolan. Fått stipendium. 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Haha ohja. Har aldrig varit så glad något år, som jag minns iaf, som detta. 90% av alla minnen jag har från iår har varit med ett leende på läpparna.

 

Vad var din största framgång på skolan/ jobbet 2014?

Haft mitt första sommarjobb ( don't do it kids, det suger), och min första ''lön''. Fått högsta betyg på flera projekt inom foto.

 

Största framgång på det privata planet?

Inte lika bitchig som sagt. Blivit lite mer hårdhudad men samtidigt rena rama motsatsen känns det som. Förnekar inte lika mycket saker längre, typ ( aaaah dam dam dam). Vågat mer.

 

Vem saknade du?

Väldigt många.

 

Har du haft ett förhållande under 2014?

Nej, thank fuck for that.

 

Vart reste du under 2014?

London, 2 ggr tror jag. 

 

Vad var din största tabbe 2014?

Puh. Lite för många för att nämna.


Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Sluta tveka så jävla mycket, våga ännu mer. Säga ja mer än nej. Mer sex åt folket, all makt åt tengil vår befriare. Nejmen, fota mer. Ha kul och skita i all skit.

 

Tror du 2015 kommer bli lika bra?

Puh, you never know, kanske kanske inte. Det blir vad man gör det till!

 

Vad kommer du sakna från 2014?

Allt. Folket, festerna, musiken, puh. 

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Asså.. Tagit mer chanser. Men samtidigt inte varit så inpulsiv och tänkt efter lite. Lite jobbigt att alltid vara allt eller inget på vissa fronter. 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Powerking, pizza, alkohol, lush, kläder, julklappar haha.

 

Och så slutligen; dina planer inför 2015?

Hm. London igen! Danmark med bästis till sommaren, mer konserter, festival med kompisar, mer sena sommarkvällar med homies i min park för de kan man aldrig ha för få av. Skratta tills jag inte längre kan stå upprätt. Våga mer.  

 

Bild från skolavslutningen i 9an.

v

 

 

Av Antonia Odenhage - 2 januari 2015 10:43

Wah, lois min underbaraste nossebroare sov här tills idag, hon kom i tisdags! Blev precis uppvaktad på sängen med presenter och tårta (kladdkaka hatar tårta haha). Asså sååå amazing. Av lois fick jag mina favvo cider rekorderlig passionfrukt (efter vikbo o peach melba heheheh).

Av min syster fick jag ljusslingor (alla som känner mej vet kärleken), en apparat som tar bort noppror på kläder (välbehövd), och sist MEN INTE FUCKING MINST ett paket från lush med inget mindre än 10 badbomber i! Asså.. The kärlek is real.

Och av mams och paps fick jag 300 kr på lush (asså <3 på den), en jättefin silverring och 300 på guldfynd så jag kan gravera in 363, och en fototidning.

Och av min allra bästastevän får jag of mice and men biljetter, tror jag hahah! Antagligen iaf. Om allt går som planerat.

Är så nöjd med allt asså. Men. VILL FAN INTE VARA 17. 16 var mitt år. Det jag kommer minnas när jag är 60 liksom. Har haft så jävla kul. Mått så jävla bra. Allt har bara flytit på. Och nu är jag i en återvänds gräns haha!

Optimistik much? Jaaaa

Presentation


Why so serious?
Don't worry, be happy!
.____.

Instagram: antoniaodenhage


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

statistik

Dagens Kort/bild

dagens kort,

..

-

http://www.bloggtrafik.nu/banners/120x60a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards