Alla inlägg under mars 2014

Av Antonia Odenhage - 31 mars 2014 23:42

       

Av Antonia Odenhage - 31 mars 2014 23:26




Morning Has Broken by Cat Stevens

Våren(i mina ögon sommar iprincip) är kommen.

= Jag är lyckligare  än någonsin. Kan ha skinnjacka utan att frysa ihjäl.


         

Av Antonia Odenhage - 29 mars 2014 13:04

''de kallar det för svenskfientlighet
om man visar lite mänsklighet
men jag säger att de inte vet
någonting om svensk identitet
någonting om solidaritet
ingenting om de som aldrig ses
hånas fryses ut o tystas ner
men här kommer remixen så ni får lyssna mer
o jag ser lasermän känner lukten av gasen än
2012 o de snackar raser än
jag snackar raseri en väntad konsekvens
brorsan är infödd svensk men ska ändå sticka hem
så jag bränner din flagga ända sen vaggan
den står inte för folket den står för kungen som står o gaggar
knullar strippor och mutar gangstrar
inte länge sen hans fula farsa hängde med bruna nassar
när ska folket vakna upp o sluta svansa
jag minns på 90-talet hur de stod o heila
nu sitter de i riksdan det är svårt att smajla
men vi har safehouse, rmh, dvsg o ayla så kom!''

 

Stress – Tystas ner - RMH Remix

Av Antonia Odenhage - 21 mars 2014 23:20

?skola
?bio
?loka
?thaimat
?lärde mej äta med kines pinnar
?hem till FS
?hem till moa
?red for the first time
?hem o se serier

Pretty much sums up my day.

Av Antonia Odenhage - 20 mars 2014 23:32


Fuck vad jag är trött på nationella... Redan... Har endast utfört 3st.
YAY!

Av Antonia Odenhage - 19 mars 2014 09:42

Hola
No tengo ganas voy a la escuala,¿ por que? Estoy cansado y resfriado.
Chao

Av Antonia Odenhage - 18 mars 2014 16:26


Jag förstår helt uppriktigt inte vad problemet är, 2014, att inse vad femenism innebär och inte. Att folk fortfarande ser femenism som bittra kvinnor som inte fått dopp i grytan på länge och bränner bhar, springer runt med en skog där nere och under armarna. NEJ. *Puh*, femenism handlar om JÄMNSTÄLLDHET. Handlar inte om vem som har/är rätt, fel, bra eller dålig. Handlar om att ALLA ska ha samma rättigheter trots kön. Ingenting annat. Och det är ett ämne som aldrig ska tystas ned. Samma med rasism, hbtq, allt. Vi är människor, inte köttätande gamar, kanske dags att sluta bete oss som det. 

 

Eller gå fram till din mamma som bar dej i nio tuffa månader, och säg att hon förtjänar mindre lön, yttrandefrihet, osv på grund av att hon råkade födas med en vagina,( som råkade vara öppningen (pon intended) till ditt liv)

Go ahead. 

 

Vakna upp och inse fakta. 

 

http://feministisktinitiativ.se/

         

Presentation


Why so serious?
Don't worry, be happy!
.____.

Instagram: antoniaodenhage


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

statistik

Dagens Kort/bild

dagens kort,

..

-

http://www.bloggtrafik.nu/banners/120x60a.jpg

Skapa flashcards