Alla inlägg den 25 december 2013

Av Antonia Odenhage - 25 december 2013 13:23

 

Av Antonia Odenhage - 25 december 2013 13:03

Saker ni inte visste om mej:


Jag räknas som vegan enligt min dietist, fast jag egentligen är vegetarian, bara att jag är mjölkproteinallergiker, så tål inga mejeriprodukter så räknar som vegan mot min vilja buhuhu :((


Jag har problem med mina leder, och det gör cp ont på vintern.  


Jag älskar metal, mår sjukt bra av att lyssna på det.   


Även om jag älskar metal kan jag lyssna på allt, tro mej, allt. Allt från bethoven till slipknot liksom.


Jag älskar hunger games och imortal instruments och twilight 'trilogina'' or whatevs


Jag älskar spanska, och engelska, hade jag haft mod hade jag pratat det hela tiden.  


Jag vill få barn med någon ''icke arisk'' hahaha. Typ spansk, afrikan, kines, whatevs, tycker dom är mycket sötare haha #rasse #jk   


Hatar rasister, nazister och allt sånt. 


Hatar folk som tror att alla femenister hatar alla män in general och inte har en blekaste vad femenismen innebär. Och ändå ska yttre sej om det...  


Har fööööör lätt att störa mej på saker. Och människor. Typ ex, kan jag inte umgås med folk med ticks eller som läspar eller stammar. Vet inte varför men är sjuuuuuukt otålig och lättstörd så kan inte koncentrera mej på vad personen säger eller gör isf.  


Jag har grova koncentrationssvårigheter, problem med min tillit, ilska och känslor, och lite annat smått och gott. En liten mixad godis påse är vad jag är.   


Jag älskar mitt liv, och allt och alla i det.   


Jag kan bli väldigt 'beroende' av en serie karaktär eller filk karaktär, mår den dåligt eller det händer nått med den personen kan jag må dåligt för den personen i flera dagar. Hehe är en rätt empatisk person.


Jag kan bli rätt apatisk ibland och behöver typ påminna mej själv att känna saker typ hahaha, som en robot typ, så framstår som rätt bitchig o bitter.   


Skulle jag dö idag skulle jag vilja att folk kom ihåg mej som tjejen som alltid hade ett leende på läpparna, som aldrig klagade över något, som alltid ville alla väl och som alltid fanns där för andra. Som alltid kunde sätta ett leende på andras läppar oavsett om det krävdes att mitt leende försvann.

Dock är jag bitterfittan nr 1 hahaha så det sket sej, men skulle vart nått om det var så ! ;d   

 

Jag är en sån person som man antingen älskar eller hatar, jag t.ex hade aaaaldrig kunnat umgås med mej om jag inte var jag då så att säga hahah, allt jag hatar gör jag typ själv.   


Jag hatar Seaworld, djurplågare, och alla som skadar andra för att vinna något på det själv.   


Jag tycker att Kaya Scodelario är perfekt.  


Jag tycker att han här      är apsnygg.


 


.-.

Av Antonia Odenhage - 25 december 2013 12:35

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Erkänt att jag har haft fel för typ första gången i mitt liv haha.


Hur har ditt 2013 varit? - Det som har varit bra, har varit riktigt  bra men det som har varit dåligt har också varit riktigt dåligt. Har haft många många  oförglömliga dagar på gott och ont. Lite gamla saker som kommit upp, och nya. Så det har varit lite av en berg och dal bana 2013.


Blev du kär i år? - Nja kan man väll säga.


Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma? - För många för att nämnas.

 

Vad är din största framgång 2013? - Att jag jobbat upp mej i alla ämnen typ, och blivit bättre på att inse vad som är rätt och fel för mej. Försökt att inte spy ut allt jag tycker o tänker om folk,har funkat rätt bra.


Bästa köpet? - Nytt objektiv! & London resa med min underbara syster.

Vad spenderade du mest pengar på? - Puh. Kläder. Har köpt way too much detta året. 

Gjorde någonting dig riktigt glad? - Ja, 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013? - Fergie – A Little Party Never Killed Nobody (All We Got) &  Three Days Grace – Over and Over & Ska du me & flya by Panda Da Panda

Vem har du umgåtts med mest? - Wah, alla typ! Mest izza, johanna,susan sen även, emil, hampus, tobbe o alex osv. Har inte festat så mycket förutan i somras typ. Och man har ju typ ''vardags vänner'' som man är med varje dag och 'fest vänner'' som man typ bara umgås med på fester hahhaha låter fult men ah ni fattar.


Har du haft ett förhållande under 2013? - Najjblä

Vart reste du under 2013? - Min dröm älskling stad, London. Åh...


Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014? - Hm, mer skratt o ickedrama, har vart alldeles för mycket drama 2013. Och mer självständighet.

Vad gjorde du på din födelsedag? - Mös med min familj och käka massa god mat. Så det ska vara.

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? - Ja shit. Skulle absolut inte ha lyssnat på mitt fåfänga hjärta minst 90% av fallen hahah, är alldeles för blödig och tror alltid det bästa om folk. Ska lyssna mer på min otroligt visa hjärna 2014 haha.

Vem saknade du? - Puh. Massa.

De bästa nya människorna du träffade? -  Wah den var svår. Har knapt börjat 'umgås' med nya, endast fått upp kontakten nu med folk jag kännt sen en evighet tillbaka, det känns sjukt bra iaf.


Vad vill du säga till dig själv inför 2014? - Inte vara mej själv haha! Våga mer, men ända tänka rationellt, plugga röven av dej tänk inte på alla andra, bli socialare, säga ja och nej mer på rätt tillfällen, bli en bättre vän, bli bättre fotograf, var nöjd över dej själv.


Något du skulle vilja göra ogjort?:  Brukar alltid säga nej för då skulle jag inte vart här idag. Men i år säger jag ja, för hade mått så mycket bättre utan vissa händelser faktiskt. Så de skulle jag vilja få ogjort, för alla förtjänar inte massa nya chanser, det är bara så.


Allt som allt, var 2013 ett bra dålig år?: Som jag sa innan har den varit en riktig berg och dal bana, var det inte problem hemma var det skolan, var det inte skolan var det vänner, osv. Men emellanallt drama och alla konstigheter fanns det underbara familjemedlemmar eller vänner som stötta mej och gjorde mej super duner glad igen och det är viktigare än tråkigheterna enligt mej. Så svår fråga.

Lite båda och kanske?


 

Presentation


Why so serious?
Don't worry, be happy!
.____.

Instagram: antoniaodenhage


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

statistik

Dagens Kort/bild

dagens kort,

..

-

http://www.bloggtrafik.nu/banners/120x60a.jpg

Skapa flashcards